Måndag

Jag hade hoppats på att inställningen idag skulle va "ny dag nya tag", men jag hade en hämsk natt. Jag vaknade flera gånger och hade mardrömmar hela tiden. Känner mig mindre utvilad än när jag gick och la mig igår kväll.


Tänkte att jag kunde berätta om min situation här, på många sett ett I-landsproblem men anyway. Jag bor i ett rum hos en kvinna(som bor i vardagsrummet), hon heter Lynne och är en skådespelerska på 50+. Innan jag åkte till New York så hade jag pratat med henne i telefon och tyckte att hon var supergullig. Oj vad jag misstog mig!
Först när jag kom hit så var allt så bra, hon tyckte att det  var kul att min mamma och Oliver skulle komma på besök och hon gav mig massa nummer till hennes bekanta ifall jag behövde hjälp med något eller om nåt hände.
Sen så ändrades allt!

 Max ett besök i veckan, helst inget alls. 
 Inte använda ugnen, inte laga mat som osar.
 Mamma och Oliver får inte stanna längre än en långhelg.
 Om hon sover får jag inte ens gå in i köket för att dricka vatten, om hon har sovmorgon får jag inte laga frukost.

Det var bara några av de regler jag är tilldelad. Det betalar jag (genom farfar) en rejäl hyra för. Hur som helst, nog med depression för idag. Ska åka till skolan för card pick up, vi har ett 12 klass kort varje vecka som vi måste hämta innan halv 3 varje måndag. Innan det ska jag duscha.

puss

Kommentarer
Postat av: Mamma

Rätt inställning med "ny dag nya tag" även om morgonen inte kändes bra så har du hela dagen på dig att vända den till nåt positivt. Om inte annat är det en ny dag imorgon igen ;)

2008-05-13 @ 21:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0