Kul hade vi!!!

Igår åkte jag och Mia till karlaplan för att shoppa lite åt henne på fältöversten.. stackarn var lite besviken på det dåliga utbudet här i stockholm och jag måste säga att jag håller med henne. I vanliga fall brukar man få panik av allt man vill köpa och behöva överväga jättenoga vilka plagg som ska få följa med hem men nu var det totaltorka på snyggt. Ja i vår prisklass kanske jag ska tillägga=) Men bikbok på fältöversten har aldrig svikit mig så jag tog med henne dit och mycket riktigt så hittade vi både det ena och det andra... det bästa vara att det var 75% rabatt=)


lite halvnöjd med dagens kap=)

Här satt vi och väntade på t-banan till kungliga tennishallen där vi skulle möta far och farfar som krigade i squash. Det blev en trevlig fika med farfar eftersom pappa skulle hem och vila innan han jobbade natt.

    


Sen bar det av hemmåt för återhämtning och klädbyte innan vi drog vidare till en tapas restaurang/bar i gamla stan. Jättemysigt ställe med bra musk och utsikt över vattnet och den där kända hissen(jag vill säga katarina hissen... men jag är inte säker). Maten var god och även om pappa kritiserade mitt val av vin(han tyckte inte att vitt passade till tapas) så var det första gången jag beställde in ett vin till maten på en restaurang och det kändes väldigt bra. Himla trevligt faktiskt...





Vi hann också vandra runt lite bland husen i gamla stan innan vi åt och det är ju så fint där. Sen skulle vi till mariatorget där pappa jobbar på rival och då bestämde vi oss för att ta en promenad dit istället för t-banan och det borde man göra oftare. Tänk så vackert Stockholm kan vara!


                                




Väl på rival satte pappa oss i baren där vi fick varsinn jordgubbs drink=) smaskens! Sen pratade vi på och efter ett tag blev det väldigt, väldigt trevligt.. så då blev det dags att ta sig hemmåt igen. Detta beslut grundades mycket på att baren stängde 11=).




Vi gick ner och sa hej och god natt till papsen men han hade andra planer. Han undrade om inte jag kunde gå hem, hämta hans dator, gå tillbaka till honom och sen gå hem igen... jag är bara världens snällaste dotter! Självklart gjode jag som han bad och glada var vi för det. Vädret var ljumt och det var nästan inga ute... det var urmysigt att varndra omkring på söder mitt i natten. Det resulterade också i ett antal roliga foton!


              


Kvällen avslutades med de två männen i våra liv, Ben & Jerry. Smaken var min favourit sen NY, half baked(choklad/vanilj glass med brownie och kakdegsklumpar med chokladbitar). Slutet gott så att säga.. tyvärr var Mia tvungen att åka hem på måndagen men vi ses snart igen!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0