påsk i töreboda

Egentligen skulle jag bara vara hemma i Töreboda tisdag-torsdag men nu blev det en hel vecka=).



Vi har haft jättemysigt och strålande sol hela påskhelgen. I lördags hade vi en släktmiddag med(håll i er nu) PÅSKTEMA!!! Vilken chock eller hur.. Hur som helst började det med påskäggsjakt och denna gången fick alla "barn" vara med d.v.s. även jag och Benjamin som är 20 och Alexandra som är 17. Vi fick varsitt papper där det stog att bokstäver var utplacerade runt alla våra 3 hus och att de bildade en webadress där ledtrådarna fanns för att hitta äggen.

    

Efteråt var det dags för middag.. men eftersom alla satt och smakade på innehållet i sina påskägg tog det ett tag att få igång det hela. Det är så mysigt att sitta hela släkten runt ett enda stort bord helt pretantionslöst och bara umgås. Vi bor ju hus i hus allihopa så vi slipper den här pressen att göra allt så trevligt och kan bara vara oss själva. När vi var klara med middagen tog vi en timmes paus och fortsatte in i grannhuset för efterrätt... alla utom jag för jag hade somnat inne i mammas säng=)


Det känns lite jobbigt att mamma ska flytta.. det var jättekul först men sen kom jag på att jag aldrig bott på ett och samma ställe lika länge som i Töreboda. Vi har flyttat runt i hela mitt liv och jag har alltid trivts med det, men nu insåg jag att vi bott här i 7 år ganska exakt. 1 april 2002 åkte vi ner med flyttbilen från Kramfors där vi bott i 4 år vilket är det näst längsta jag bott på ett och samma ställe. Jag kommer verkligen sakna vårt hus, speciellt den underbara altanen... och gemenskapen med morbröderna och deras familjer. Men lite tragiskt hade det känts om mamma bott kvar i Töreboda om 15 år och vi blivit klassade som törebodabor på riktigt... NÄ får vi det bättre nu.... i Näshulta=D=D=D=D=D hahahahahh. Det är så det heter dit mamma o familj ska flytta.

Hoppas ni haft en underbar påsk allihopa, kramar och kärlek
/Andréa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0