update

Okej nu var det ages sen den sista uppdateringen så jag tar och sammanfattar senaste veckorna=)


Jag håller mig mest i Stockholm hos mormor nu, vi har väldigt kul och spöar varandra i kort och yatzy mest hela dagarna!

    
Gladast är nog mormors sötnosiga vovve Knut, han har fått en lagom stor västa att bo i och en lektant...



I lördags var det högskoleprov. Pappa och jag pluggade på hela veckan lång för att skriva bra men jag fick mest ont i huvudet. Alla mina mattelärare har sagt att jag är en naturbegåvning i matte... well, I proved them wrong! Haha


Provdagen höll på 8:20-16:15 så jag var duktig och tog med mig matlåda!



Såhär intelligent kännde jag mig... synd att alla mina hjärnceller va på semester i bahamas lagom till provet!


Det var 5 delprov a´ 50 minuter under dagen och som om det inte var nog stressigt så har mitt pass kommit bort så jag hade bara en kopia utskriven av polisen med mig. Tyvärr räcker inte det som indentifiering på högskoleprovet utan då var någon tvungen att komma och verifiera att jag faktiskt var den jag utgav mig för att vara. Aja inga problem jag ringer pappa.. nej det måste vara någon som inte skriver provet. Strålande!!! Tur hade väl jag att min kära Kusin Benjamin var i stan så han kom tillslut och fixade allt. Dagens ros tilldelas härmed BENJAMIN=)

Jag tvivlade ett tag men jag överlevde dagen trots allt.

Äntligen hemma hos papsen på sköna söder


I söndags belv jag bjuden på en mycket trevlig middag hos farfar och Ninni. Så fort de får tillfälle bjuder de till söndagsmiddag och då brukar det vara blandad kompott av gäster, men det är alltid jättetrevligt och maten är nästan lite för god! Det är ingen varmkorv här inte, förrätt, varmrätt och efterrätt... det ska jag definitivt ta efter! Tänk så mycket trevligare det är att äta när man gör det på riktigt och har folk runt omkring sig=)


I måndags åkte jag til göteborg i ett ärende för att sen åka hem till töreboda på kvällen. Min söta lillebror kollade upp tågen och sa till mig att 20 över 6 går det ett tåg hem,,,, nu har jag lärt honom skillnaden mellan 02 och 20=)

Största anledningen till att jag åkte hem var att jag skulle skaffa nytt pass hos polisen i Mariestad i tisdags. Det sägs att ingen blir bra på passfoto men bilden i mitt förra pass var verkligen jättebra. På den nya bilden ser jag ut som en nervös pojke med peruk... det kommer jag säkert in i usa på=)

   
På bussen till m-stad och frasse lasse som njuter av vårsolen... vilket underbart ord.. VÅRSOL!

Massa vårkramar till alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0