Vanity is for beginners;)

En insikt som har kommit till mig på äldre dar(för jag är ju hela 20 år hahaha) är att det är inte lika viktigt att se bra ut som att ha kul. Nu kanske en del undrar varför jag i så fall trippade omkring i 14 cm höga klackar på nyår och aldrig går ut i klackar lägre än 8 cm... och det är helt enkelt för att jag faktiskt har roligare i höga skor.. men ser mer på den höjden, och det är ju så spännande=D

Hur som helst så är det faktiskt så att när man väl slutar vara lika fåfäng så blir man först och främst snyggare eftersom man är mer bekväm plus att man skrattar mer och njuter mer av detaljer som man lätt missar när man oroar sig för att håret är för platt eller att tröjan sitter fel. Och bara en sån sak som att dansa, tro mig för det här har jag gått igenom! Det är verkligen inte lika kul att dansa när man hela tiden tittar sig omkring och undrar om man gör rätt eller jämför sig med alla andra som om man bara släpper loss och dansar för att det är så jäkla kul. Nu är det ju så att jag skäms i stort sett inte för någonting... längre(jag skämdes för ALLT innan).... jag kan men lätthet få för mig att fåna mig på alla möjliga ställen. Detta måste upplevas för att man ska förstå men så är det iaf...  

Naturligtvis är det sjukt kul att vara snygg! Men när man låter sin fåfänga styra över hur roligt man har det så har man en del att lära... enligt mig=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0