Jakten på Eiffeltornet

8.15 idag startade min första skoldag i Paris, eftersom jag ville förbereda mig gick jag upp 01.15... NOT KIDDING!! Det här har hänt förut också men snarare att jag vaknar 4 på morgonen och tror att det är upp och hoppa dags. Idag  Inatt var det extremt, jag vaknade till och snozade ett tag, tänkte att jag va lite trött men att jag måste faktiskt gå upp snart. Duktiga jag klev upp och tog på mig mjukisar, letade fram tandkräm och gick iväg till badrummet. Där tittade jag ut genom fönstret och tyckte att det var lite för mörkt.. klockan kan inte vara dags än... har jag tur så kanske den inte är mer än halv 5 =D HOPPAS HOPPAS!! Tassar tillbaka till rummet och kikar på mobilen WHAT??! 01.15??? Extremt lycklig kröp jag ner i sängen igen...

På skolan gick det jättebra och jag hamnade i en klass som var lite svår men min lärare är grym och har ett jättehäftigt kroppsspråk så jag stannar kvar tills vidare. Klockan 13.00 slutar vi för dagen och jag hade bestämt att jag skulle köpa ett par sandaler och en solskyddskräm för att sen köpa ett tunnelbanekort (navigo) och resa vidare till Eiffeltornet där jag skulle äta fisk i smörsky... hade jag fått för mig... det här tog mig 4 timmar och jag åt boeuf bourguignon (är lite osäker på stavningen). Det resulterade i över 15 kilometers prommenad... så jag skippade den planerade joggingturen idag.

Här nedan kommer lite bilder från både igår och idag.




  




Rediga käcka amerikanskor=)





Looots of bilder I know.. men nu vill jag att ni tar en sekund och tänker på hur enormt lång tid det måste ha tagit för mig att ladda upp alla bilder och sen tycker jag att ni ska titta på dem minst en gång till... MERCI.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0