Paris dag 1....2.. eller är det 1??

Nu har jag landat i Paris... mitt plan landade visserligen igår men själv så landade jag idag =)

Jag bor hos en liten tant vid namn Madame Grange som hyr ut 3 rum i sin lägenhet här i Paris. Vi bor i ett fint område med gamla hus från slutet av 1800-talet och på 8 av 10 balkonger så hänger vackra blommor och växter, hur mysigt som helst. Lägenheten är... en annan historia.. som vi kan prata om vid ett senare tillfälle.


Det bor två amerikanska tjejer som är utbytesstudenter från ett universitet i Texas, de har varit här sen i  Januari och åker hem om 2 veckor. Första gången vi träffades stog jag i mitt rum och packade upp lite smått, tjejerna trodde att det va en japansk tjej som bodde här innan mig och ville säga hejdå. Så först hör jag hur de ropar någonting(antar att det va namnet på japanskan) och sen öppnas dörren och vi står och stirrar på varandra.... i typ 2 minuter... i tystnad. Ena tjejen utbrister - Hiiiiiii!!!! Are.... u... new here? Varpå jag är ytterst sugen på att svara - No I lived here the last 2 years.. men jag avstår. Svarar bara att ja jag kom för 30 minuter sen och så står tjejerna och stirrar i ytterligare 2 minuter innan de perkar på sig själva och upprepar sina namn några gånger... Jag presenterar mig själv och till slut frågar de trevande - Do you understand English... jag känner igen att jag hemskt gärna vill utbrista någonting sarkastiskt i stil med - No not a word... I only speek spanish.
Efter föll poletten ner och vi hade jättetrevligt, pratade om allt möjligt och jag blev varnad för Mdm Grange´s usla matlagning. Jag fick också klart för mig att några araber med ont uppsåt behöver jag inte oroa mig för alls.. det va ju skönt =) Visst pappa och mamma!!!

Imorse åt jag frukost med Mdm som skulle visa mig hur man kokar te,, på en vattenkokare =) Sen drog jag på mig joggingskorna tog mig till en jättefin park ca 5 minuter bort. 40 minuter va jag ute MOHA... ny stad nya möjligheter!! Några timmar senare gav jag mig ut med mål att titta på Eiffeltornet... jag kom till tunnelbanan men istället för att få kortet som jag bad om envisades mannen i luckan med att peka på kuponger och en maskin automat som stod brevid, det slutade med att han stog och skrek och jag vände på klacken utan att bevärdiga honom med ett svar ASSHOLE.. Tog en prommenad i området istället och är fortfarande stolt att jag hittade tillbaka utan några Hans och Greta smulor till hjälp=)

Bilder kommer imorn... Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0