Ingen vinöppnare och omotiverad motivation

Här sitter jag i min säng sjuk och vinlös. Köpte hem så fina vinglas i veckan, VUXENPOÄNG då det är mina första egen-inköpta vinglas till mig själv. Bästa var att de kostade 1 euro styck moha!

Så eftersom jag är sjuk tyckte pappa att jag skulle köpa mig en lyxig middag bestående av kött, sallad och bea sås... eehh jasså pappa tycker du det.. njaeee OKEJ DÅ!! =D Dessutom städade jag lägenheten och ville fira detta med rödvin för 2.75 e och chokad. Kommer hem, nallar en choklad, fixar med maten, förbereder en film, nallar 2 chokladisar diskar ett av de sprojlans nya glasen, drar ner rumpan i sängen och ska öppn... nej just det ungefär här kommer jag på att det faktiskt inte finns någon vinöppnare i mitt hushåll!!!! Men hallåå... Bodde inte jag i Paris?! är det inte typ lag på att ha minst en vinöppnare i varje hushåll.. Blev några till chokladbitar till förätt.

Idag sitter jag motiverad att göra någonting åt min omotivation, steg nummer två i resan mot det nya livet. Funderar så det knakar hur vida jag ska hoppa till "what really makes me happy" delen direkt eller fortsätta skaffa mig erfarenheter medans jag faktiskt har möjligheterna och resurserna att faktist göra det. Saknaden av familjen, häst och livet jag alltid trodde jag skulle ha gör sig påminnt mer och mer regelbundet och jag börjar känna av en liten 25 år kris som smyger sig på. När den kommer tänker jag driva med mig själv och använda mig av sarkasm och ironi tills det går över... resten får vi se hur jag hanterar.

Man kan inte gilla alla godisar i skålen, det gäller bara att leta till man hittar de man tycket om =)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Härlig bild :)
Fyndigt med godisassociationen!!!
För så är det, man behöver ju inte gilla alla "godisarna".
Fast ibland kan man tydligen nöja sig med "mjölkchoklad" i väntan på en lite mer högkvalitativ sort.
Hur gick det med min franska lektion här på bloggen?
Puss

Svar: HAHAHAHAHA nöja sig med mjökchoklad du är så roligt mamma!!! <3
yaqlin.blogg.se

2012-11-12 @ 11:20:35
Postat av: Francesca

Bra blogg.

2012-12-24 @ 21:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0